Jakie owoce oraz warzywa wypada jeść zimą?

W czasie zimy ludzki układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy bardziej podatni na przeziębienie. Jesteśmy w stanie jednakże temu zapobiec porządnie się odżywiając. Zatroszczmy się o to, żeby w naszej codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Niżej dowiecie się, które będą najlepsze. 

Nasz organizm ludzki potrzebuje odpowiedniej ilości witamin, minerałów i innych niebezcelowych składników odżywczych, aby prawidłowo funkcjonować. W czasie zimy nasza wytrzymałość naturalnie się obniża, skutkiem tego powinniśmy dbać o dobrą dietę, żeby nie doprowadzać do częstych przeziębień lub infekcji. Szczególną rolę grają tutaj warzywa oraz owoce, jakie obejmują wiele niezbędnych składników oraz witamin, które są w stanie nam pomóc w zwiększaniu odporności. 

Mimo pozorom wybór owoców oraz warzyw w czasie zimy jest ściśle mówiąc ogromny. Warto pamiętać o tym, aby wybierać artykuły, co do jakich mamy pewność, że są solidnej jakości i pochodzą z prawdziwego środowiska hodowlanego. Niestety dużo owoców lub warzyw, które jesteśmy w stanie odkryć w znaczących sklepach zawierają substancje chemiczne czy pestycydy, oraz nieraz pozbawione są znaczących wartości odżywczych i smaku. Wybierajmy wobec tego artykuły z pewnych źródeł. 

Jakie owoce zimą?

Wybierajmy owoce sezonowe, takie jak jabłka lub gruszki. Warto wybierać te, jakie pochodzą z naszych ojczystych źródeł oraz wiemy, że nie pozostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany czy cytrusy również obejmują ważne wartości odżywcze, jednak powinniśmy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – aby przetrwały przewóz powinny być spryskane specjalnymi substancjami bakteriobójczymi. Oprócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy wcześniej – mimo pozorom nie tracą one swoich wartości odżywczych oraz smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Warto jednakże dbać o to, żeby nie zawierały one dodatków w postaci cukru lub soli. 

Jakie warzywa zimą?

Jeżeli gra toczy się o warzywa wybór również jest dość rozległy. W czasie zimy bardzo dobre będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a także warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Jesteśmy w stanie przyrządzić z nich w gruncie rzeczy wiele atrakcyjnych dań oraz codziennie układać innowacyjne dania z ich dodatkiem. Należałoby nie zapominać także o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają sporo witamin i soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najodpowiedniej jeżeli skorzystamy z prywatnych przetworów. 

Czego się wystrzegać?

Jeśli gra toczy się o owoce – unikajmy truskawek. Niekiedy są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, niemniej jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych upraw. Unikajmy też pomidorów i ogórków – niestety są one importowane z innych krajów, a niejednokrotnie również uprawiane na sztucznych nawozach, przez co tracą one własne wartości pożywne. Innym warzywem, z którego trzeba zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy jest jego rzeczywisty sezon. 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *